Leraren zijn druk bezig met het aanbieden van onderwijs op afstand. Wij zien met bewondering hoe scholen online de ballen in de lucht houden! De eerste weken lag de focus bij veel scholen nog op het herhalen/oefenen van de lesstof. Nu zien we steeds meer dat scholen ook nieuwe doelen en leerstof aanbieden.

Hoe maak je leren zichtbaar in Coronatijd?
Tien tips ter inspiratie aan de hand van de tien denkkaders.

Leraren zijn druk bezig met het aanbieden van onderwijs op afstand. Wij zien met bewondering hoe scholen online de ballen in de lucht houden! De eerste weken lag de focus bij veel scholen nog op het herhalen/oefenen van de lesstof. Nu zien we steeds meer dat scholen ook nieuwe doelen en leerstof aanbieden. Dit stelt leraren voor diverse vragen: hoe breng ik differentiatie aan? Hoe zorg ik dat alle leerlingen leren? Hoe weet ik waar ze staan en of ze leren? En de voorwaardelijke vraag: hoe houd ik de goede relatie met leerlingen vast? 

Belangrijker nog dan wat wij doen, is volgens Prof. Hattie hoe wij denken over leren en onze impact hierop. De denkkaders die hij formuleerde kunnen richting geven en helpen keuzes te maken die (meer) impact hebben, ook bij het online leren en lesgeven. 

denkkaders1

denkkaders 2

Leren zichtbaar maken is een gezamenlijk project van OnderwijsAdvies, Bazalt, RPCZ en HCO.

Delen

IMG 9998 Hanneke Van Der Geest Lisse
Hanneke van Der Geest
  • Accountmanager
  • Onderwijsadviseur
Leiden / Hoofddorp