Leren zichtbaar maken helpt je scherp te krijgen wat de impact is van je onderwijs op het leren van leerlingen. Je krijgt vele onderwerpen aangereikt waarmee u uw impact kunt vergroten. Je kiest als school zelf de onderwerpen. De impactcyclus ondersteunt je bij het invoeren. Hoe meer mensen in de organisatie actief en betrokken zijn, hoe groter de impact van dit programma.is.

Leren zichtbaar maken van John Hattie

 John Hattie, gerenommeerd onderwijswetenschapper uit Nieuw-Zeeland, heeft meer dan 1000 meta-analyses van 50.000 onderwijsonderzoeken gedaan waarbij van 240.000.000 leerlingen wereldwijd gegevens zijn verzameld! De uitkomsten van zijn meta-analyses laten je op een andere manier kijken naar het onderwijs, professionele ontwikkeling en opbrengsten.

Voor scholen heeft professor John Hattie het trainingsprogramma Leren zichtbaar maken (Visible Learning Plus) ontwikkeld. Jaren lang hebben we dit met veel plezier en succes in Nederland uitgevoerd. 

Begin 2021 is ons contract voor Leren zichtbaar maken afgelopen en hebben we al onze ervaring en kennis gestoken in een helemaal nieuw programma: Impact op leren.

Impact op leren

Impact op leren heeft betrekking op leraren, leerlingen, leidinggevenden, bestuurders en onszelf als adviseurs en gaat over leren. Impact op leren staat voor écht het verschil kunnen maken in het leren en de ontwikkeling van je leerlingen. Weten en meten wat je impact is en waarom je welke strategieën op welk moment hierin toepast, maar ook verandering doorvoeren en stappen durven zetten in onderwijsvernieuwing.

Impact op leren is een sterk, krachtig, wetenschappelijk onderbouwd programma dat daadwerkelijk verandering teweeg kan brengen bij jou op school.

Impact op leren gaat verder dan Leren zichtbaar maken, doordat we ons hebben laten inspireren door veel meer wetenschappers en inzichten.

Wetenschappelijke basis

We baseren ons hierbij op wetenschappers als John Hattie, Shirley Clarke, Dylan William, Robert Marzano, Richard Dufour, James Nottingham, Carol Dweck, Filip Dochy en Paul Kirschner, Michael Fullan, Andy Hargreaves, Viviane Robinson en andere bekende auteurs binnen de werkvelden onderwijs en verandermanagement.

Wie zijn onze Impact op leren trainers? 

Marije Buiting Greetje van Dijk Ilse Marks Renske Hoogendoorn
Marije Buiting Greetje van Dijk Ilse Marks Renske Hoogendoorn
Roos Jonker Marianne Zandman Constance Vink Ineke Dillingh
Roos Jonker Marianne Zandman Constance Vink Ineke Dillingh
Hanneke van der Geest Annemarie de Graaf  
Hanneke van der Geest Annemarie de Graaf Carola Straathof  

Meer weten?

Ben je geïnteresseerd in Impact op leren? En wil je daarover graag eens van gedachten wisselen met één van onze trainers? Als je onderstaand formulier invult, neemt één van de trainers contact met je op.

 

Delen