Focus op leren
Weet jij of je leerlingen aan het leren zijn? En jij? Geef je echt les of volg je de methode?
Een leraar heeft impact
De leraar maakt het verschil. Weet jij of je impact hebt en of je leerlingen aan het leren zijn? Geef je les of volg je de methode? Hoe betrek je je leerlingen eigenlijk bij de les? Hoe zorg dat je dat pubers überhaupt in de les verschijnen? Dit zijn vragen waar we je graag antwoord op geven. Een groot aantal onderzoeken is gedaan naar wat nu echt werkt in de klas en hoe je je impact op het leren van je kinderen kunt vergroten door bijvoorbeeld Hattie en Marzano.
Doelen en succescriteria bepalen
Weten jouw leerlingen wat ze aan het leren zijn? Waarom ze dat leren en hoe weet je of ze het juiste leren? Bespreek je de doelen? Of bepalen de leerlingen die zelf? Hoe weten ze of ze een doel behaald hebben? Vier je de successen? Het bepalen van doelen en succescriteria is een voorwaarde om te weten of leerlingen leren. Zoals Hattie zegt: 'Een zichtbaar lerende leerling kent de drie stappen:
- Waar sta ik nu?
- Waar ga ik heen?
- Wat is mijn volgende stap?
Wil je aan de slag met het bepalen van doelen? Neem contact op met ons op en we vertellen je graag hoe we met andere scholen hier succesvol aan gewerkt hebben. We brengen je graag in contact met een andere school als je het liever van hen hoort.
Feedback, een krachtig middel
Volgens Hattie is feedback een van de meest krachtigste invloeden op leren. Feedback geven en ontvangen is niet eenvoudig. Hoe geef je juiste feedback en wanneer? En durf jij om feedback te vragen aan je leerlingen en er echt voor open te staan? Hoe voer je met leerlingen van 4 een gesprek over feedback? En met leerlingen van 17? Regelmatig trainen we groepen en/of coachen we leraren juist op dit thema, omdat het zo essentieel is voor goed onderwijs.
Diensten
Met impact het verschil in leren zichtbaar maken
Met impact het verschil kunnen maken in leren van je leerlingen!
Lees meerGepersonaliseerd leren
Gepersonaliseerd leren is een middel om tot eigenaarschap te komen bij leerlingen. Met ons model bep…
Lees meerHet leerrendementen overzicht
Op het leerrendementenoverzicht is de gemiddelde groei van het kind én van de groep zichtbaar. Je ku…
Lees meerWerken met doelen en succescriteria
Een leerling leert pas wanneer hij weet wat hij aan het leren is (doel) en weet wanneer hij het doel…
Lees meerKleuters en leren zichtbaar maken
Werken vanuit de actiegebieden van LZM met jonge kinderen
Lees meerShirley Clarke congres 15 mei De kracht van formatief werken is uitgesteld
Het congres 'De kracht van formatief werken' met Shirley Clarke is verplaatst. Het gaat door op 20 j…
Lees meerFeedback die leren zichtbaar maakt
Deze training richt zich op effectieve feedback, wat is het en hoe bereik je de maximale impact door…
Lees meerDifferentiëren op het VO
Goed onderwijs vraagt om omgaan met verschillen, om differentiatie.
Lees meerContactpersonen

- Onderwijsadviseur

- Accountmanager
- Onderwijsadviseur