Ucommerce Free license exceeded: License is not valid with current CMS.

Je kunt jeindividueel inschrijven voor de open training (zie hieronder). Ook is het mogelijk dat wij de training op maat en op locatie geven voor jouw team. Neem voor meer informatie contact op met één van de accountmanagers (Marina Wink voor VO/ Marianne Zandman voor PO)

Prijs:
€ 275

Training

Leraren | Schoolteams

Primair Onderwijs | Voortgezet Onderwijs

Eigenaarschap vergroten en het leren zichtbaar maken met formatieve assessment

We weten dat leerlingen de beste resultaten behalen als ze niet leren voor een beoordeling, maar als voor hen zichtbaar is dát ze leren en wát ze leren. Leerlingen groeien als ze eigenaar worden van hun eigen leerproces. De vraag is alleen: hoe krijg je leerlingen zover?

Door bewuster formatieve assessment in te zetten!

Met formatieve assessment maak je de praktische vertaalslag van het Leren Zichtbaar Maken naar de klas. Aan de hand van theorie en praktijk leer je hoe leerlingen nog beter zicht krijgen op hun eigen leerproces.

Leraren leren hoe zij een leercultuur in de klas creëren en een growth mindset bij de leerlingen stimuleren. Aan de hand van leerdoelen en succescriteria leren leerlingen gedurende alle fasen van een les (voor, tijdens, na) waar zij naartoe gaan, hoe ze ervoor staan en wat hun volgende stap is. Door zelf, met medeleerlingen of met de leraar voortdurend het leerproces te volgen en te verbeteren wordt leren leuker en de betrokkenheid groter. Begrippen als effectieve feedback, metacognitie en doorzettingsvermogen nemen hierbij een belangrijke plaats in.

In de training gaan we aan de slag met een van de belangrijkste factoren in het verhogen van de prestaties en in het aanleren van leervaardigheden waar leerlingen hun hele leven wat aan hebben.

We leren hoe je formatieve assessment op een succesvolle manier toepast in je klas.

Welke ingrediënten horen bij formatieve assessment?

  • Duidelijke leerdoelen
  • Succescriteria die met de leerlingen opgesteld zijn
  • Een growth mindset en metacognitieve vaardigheden
  • Heterogene groepen
  • Goede voorbeelden analyseren en delen, voordat de leerlingen hun eigen product maken
  • Effectieve klassengesprekken, vragen, taken en lesafsluiting
  • Feedback geven die leerlingen vooruithelpt. Coöperatieve feedback van klasgenoten tijdens een time-out in de les
  • Leerlingen betrekken bij het voorbereiden van de les om hun motivatie en eigenaarschap te vergroten

Bekijk het filmpje: Effectief begin de les

Data
15 januari 2020, 12 februari 2020, 18 maart 2020 van 13.30 tot 16.30 uur in Zoetermeer.
Tijdens de training leer je hoe formatieve assessment op een succesvolle manier toegepast kan worden in je klas (lees meer in de download). 

Agenda

Start Eind Locatie
woensdag 15 januari 2020 13:30 woensdag 15 januari 2020 16:30 Inschrijven

Delen

Je kunt jeindividueel inschrijven voor de open training (zie hieronder). Ook is het mogelijk dat wij de training op maat en op locatie geven voor jouw team. Neem voor meer informatie contact op met één van de accountmanagers (Marina Wink voor VO/ Marianne Zandman voor PO)

Prijs:
€ 275

Aankomende opleidingen

25
sep

SPEEL goed, leer GOED in groep 2 en 3 Lees meer

Leraren groep 1/2/3 Zoetermeer
26
sep

Opleiding Specialist Taal Lees meer

Leraren , Intern begeleiders , Taalcoördinatoren Zoetermeer
25
sep

Taakspel in de klas Lees meer

Leraren , Intern begeleiders , Schoolteams , Zorgcoördinatoren Hoofddorp
2
okt

Taakspel voor kleuters Lees meer

Intern begeleiders , Leraren groep 1/2/3 Hoofddorp
2
okt

Acadin congres 2 oktober Lees meer

Leraren , Intern begeleiders , (Bovenschoolse) directeuren Domstad
IMG 9201 Roos De Groot Zoetermeer
Roos Jonker
  • Onderwijsadviseur
Zoetermeer
IMG 9187 Marianne Zandman Zoetermeer
Marianne Zandman
  • Onderwijsadviseur
  • Accountmanager
Zoetermeer
Marina Silhouette
Marina Wink
  • Accountmanager
Zoetermeer