OnderwijsAdvies > ... > > Wat doet een accountmanager PO bij OnderwijsAdvies?
Wat doet een accountmanager PO bij OnderwijsAdvies?

"Dat is de vraag die ik dagelijks kreeg toen ik bij OnderwijsAdvies was gestart en mijn eerste kennismakingsrondje langs alle scholen en schoolbesturen maakte. Na een half jaar in dienst en ruim 100 bezoeken leek het me aardig om mezelf die vraag eens te stellen en op te schrijven...

Op bezoek bij
Bijna dagelijks zit ik in de auto en bezoek ik scholen en schoolbesturen in de hele regio van de Haarlemmermeer tot Rotterdam waarin OnderwijsAdvies actief is en bespreek de ontwikkelingen binnen hun organisatie.

Wat bespreek ik zoal?
Op scholen spreek ik vooral over maatwerk verander- en verbetertrajecten, innovaties, gebruik van digitale content, teamcoaching, opleidingen tot specialisten en leerlingbegeleiding; op schoolbestuur spreek ik voornamelijk over de invulling van het onderwijsinhoudelijke programma binnen de academies, het afnemen van audits om inzicht te krijgen in de kwaliteit van het onderwijs binnen de scholen en bovenschoolse contracten voor leerlingzorg. 

"Samen achterhalen we de vraag van de klant om een goede oplossing te bieden"

Chico En MarinaOp stap met een collega
Als ik naar bepaalde afspraken ga vraag ik een onderwijsadviseur mee vanwege haar/zijn specialistische kennis of ik vraag een collega-accountmanager mee in het kader van leren van en met elkaar. De gesprekken die dan met de klant gevoerd worden zijn heel interessant en samen achterhalen we de juiste vraag van de klant om een goede oplossing te bieden. Het is naast leerzaam ook nog eens erg gezellig om samen naar een klant te gaan, want als accountmanager reis ik vaak alleen. 

Op het AVS congres
Naast klantbezoeken sta ik ook namens OnderwijsAdvies op congressen. Op 16 maart stond ik op het jaarlijkse AVS-congres voor schoolleiders. In onze stand lag dit jaar de focus op 3 onderdelen: onze nieuwe dienst oA Interim, Effectieve Feedback en Leren zichtbaar maken van John Hattie. Het was erg leuk om al onze klanten in de stand te ontvangen en te spreken!  

Bijdragen aan de kwaliteit van het onderwijs
Natuurlijk ben ik ook met regelmaat op kantoor. En dan heb ik de luxe om te kiezen uit verschillende locaties: Zoetermeer, Leiden, Hoofddorp en Gouda. Daar bespreken onderwijsadviseurs en ik alle ontwikkelingen per klant door zodat we nieuwe producten en diensten op maat kunnen ontwikkelen waarmee we een bijdrage leveren aan de kwaliteit van het onderwijs van onze klanten. 

Deze periode is voor OnderwijsAdvies een heel drukke periode, want hierin nemen veel schooldirecties en -bestuurders het besluit wat ze aan dienstverlening bij OnderwijsAdvies gaan afnemen.

Dus wat doet een accountmanager PO bij OnderwijsAdvies…?

Een accountmanager bij OnderwijsAdvies heeft heel veel contact met klanten en zoekt altijd naar oplossingen om scholen te helpen bij hun vraagstukken.

Ik kijk uit naar alle interessante en leuke gesprekken die ik in de komende tijd weer mag voeren!"

Chico de Miranda
accountmanager bij OnderwijsAdvies