Leraren groep 1 t/m 8 van het basisonderwijs.
Het bespreken van leerdoelen en succescriteria met leerlingen en daarbij leerlingen de ruimte geven om keuzes te maken draagt bij aan hogere resultaten. Dit heeft 2 oorzaken:
- Je kunt als leraar scherper lesgeven. Op basis van het gesprek over het leerdoel en de succescriteria leg je de juiste accenten in je instructie en de activiteit. Daarnaast is het eenvoudiger om effectieve feedback te geven;
- De leerlingen weten beter wat ze leren en worden meer betrokken bij het leerproces.
Helaas geven de methodes ons nog niet leerdoelen die we direct kunnen gebruiken. Ze zijn vaak te lang en daarnaast ontbreken de succescriteria vaak. Wanneer je deze kan herformuleren kom je effectief in gesprek met leerlingen.
Leerdoelen
Tijdens deze training leert u:
- Leerdoelstellingen formuleren (weten, kunnen, begrijpen)
- Kinderen beter motiveren om gecommuniceerde leerdoelstellingen zich eigen te maken
- Leerdoelstellingen uitsplitsen in succescriteria
- Leerlingen gerichter feedback op leerdoelstellingen geven
- Keuzes maken in de instructie, activiteit en feedback op basis van de leerdoelstellingen en criteria
Data en locatie:
Er zijn 2 bijeenkomsten van 3 uur + een praktijkopdracht. De bijeenkomsten vinden plaats op onze locatie in Zoetermeer op:
- 16 januari 2019 van 14.00 tot 17.00 uur
- 6 februari 2019 van 14.00 tot 17.00 uur
We willen graag betrokken leerlingen. Hoe transparanter we zijn in onze leerdoelstellingen, des te meer onze leerlingen betrokken zijn!
De training is geschikt voor leraren die zich willen verdiepen in OHGW, die een hanteerbaar instructiemodel zoeken of zich in het huidige EDI model willen verdiepen.
Meer informatie? Neem contact op met Bernice Keerveld.
DEZE OPLEIDING IS GEVALIDEERD DOOR REGISTERLERAAR 
Studiebelasting (SBU) = 9 uur / Registernummer = v8LYRLgczu