OnderwijsAdvies > ... > In de klas/ leraarvaardigheden > Opbrengst- en leergericht observeren
Opbrengst- en leergericht observeren

Voor wie

Leraren en directeuren

Inhoud

Feedback is effectief
Hoe kunnen we het leren voor de leerlingen en leraren in beeld brengen en teruggeven wat er tijdens een les allemaal geleerd wordt door de leerlingen? Hoe kunnen we meer leergericht kijken naar leerlingen? Niet over een langere periode, maar op het moment zelf als de feedback het meest effectief is!

De leraar kan zich richten op wat er echt toe doet, het leren
Het in beeld brengen wat er tijdens een les geleerd wordt, kan op een effectieve en betekenisvolle manier. Tijdens de les de leerlingen volgen, vragen stellen en scherp observeren. In twintig minuten kan een klein team informatie verzamelen over hetgeen de leerlingen mogelijk geleerd hebben, gekoppeld aan bewijs. Het bespreken van deze informatie met de leraar helpt de leraar zich te richten op wat er echt toe doet: het leren!

Geinteresseerd?
Neem contact op met Pieter of uw accountmanager voor meer informatie of om een afspraak te maken.

DEZE OPLEIDING IS GEVALIDEERD DOOR REGISTERLERAAR

Studiebelasting (SBU) = 9 uur
Registernummer = DG81gRjXIf

Uw resultaat

Met deze focus op leren kan de leraar gerichte keuzes in het leerproces maken en werkt in het proces samen met andere collega’s aan schoolverbetering. Alle leraren en directies worden getraind in het herkennen van leren van kinderen (Bijvoorbeeld welke vragen stel je?). Ze zijn individueel en als team op grond van deze informatie beter in staat die verbeteracties te formuleren die de beste opbrengsten opleveren in termen van het leren van leerlingen.